Hvordan gi meningsful feedback?

Tilbakemeldinger er ikke bare for årlige medarbeidersamtaler – det er en oppgave som gjelder hele året! Selv om det kan virke skremmende å gi tilbakemeldinger, særlig når det gjelder årlige medarbeidersamtaler, er det bare 14 % av de ansatte som mener at årlige medarbeidersamtaler virkelig inspirerer til forbedring. Regelmessige, positive tilbakemeldinger øker imidlertid medarbeidernes engasjement fire ganger så mye, ifølge Gallups undersøkelse «Re-engineering Performance Management».

I erkjennelsen av dette har Catherine Lemaréchal og jeg nylig utviklet og holdt en 2,5 timer lang workshop for en global toppledergruppe i Equinor, med fokus på praktiske rollespill og vår spesialtilpassede SBI-F-modell, som fokuserer på spesifikk adferd og effekten av denne når man gir tilbakemeldinger.

Økten fikk fantastiske tilbakemeldinger, noe som viser hvor viktig det er med kontinuerlig positiv forsterkning. Vi ble begeistret over å høre hvordan Jeff Lukasik
(VP Subsurface i Equinor), oppsummerte denne praktiske treningsopplevelsen:

«Takk Arnold og Catherine for den veldig gode og virkningsfulle økten i går. Jeg likte og satte pris på måten dere gjorde modellen tydelig på, at dere sammen brukte den som rollemodell, og at dere engasjerte teamene på en konstruktiv måte etterpå. Alle tilbakemeldingene jeg har fått fra teamet var at det var veldig nødvendig, og at vi må gjøre mer av det … Litt av en effekt!»

Takk til Jeff og teamet for at vi fikk ta del i denne opplevelsen og møte det inspirerende og engasjerte lederteamet deres!

Er du nysgjerrig på hvordan du kan skape en kultur for kontinuerlig tilbakemelding og skape nye vaner ved å begynne å gjøre? Ta kontakt med Catherine Lemaréchal eller meg selv for en samtale.

Share the Post: